Сестринська справа

Спеціальність:  223 Медсестринство

Освітньо-професійна програма: Сестринська справа

Освітньо-кваліфікаційний ступінь: Фаховий молодший бакалавр

Освітня кваліфікація: Фаховий молодший бакалавр

Термін навчання: 

  • на основі повної загальної середньої освіти - 2 роки 10 місяців;
  • на основі базової середньої освіти - 3 роки 10 місяців;

Ліцензійний обсяг прийому:  90 осіб  (53 – державна форма навчання, 37 – контрактна форма навчання).

Кваліфікація в дипломі: Освітньо-професійний ступінь – фаховий молодший бакалавр.

Спеціальність 223 Медсестринство. Освітньо-професійна програма Сестринська справа.

Професія сестри медичної/брата медичного – це покликання, мистецтво служіння людям, а білий халат – своєрідна візитівка, що відображає духовну чистоту та відроджує у пацієнта надію на допомогу, а іноді й на спасіння.

Сестра медична/брат медичний – це кваліфікований фахівець, котрий має спеціальну сестринську освіту і відповідні професійні компетенції, визнає  філософію сестринської справи та керується її принципами у повсякденній діяльності,  здібний самостійно, а також у співробітництві з іншими медичними працівниками забезпечити населення необхідною медико-санітарною допомогою у межах своєї компетенції.

 

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 1202 від 09.11.2021 «Про затвердження стандарту фахової перед вищої освіти зі спеціальності 223 «Медсестринство» галузі знань 22 «Охорона здоров’я» освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр», майбутній випускник повинен володіти такими компетентностями:

 

Інтегральна компетентність

Здатність вирішувати типові спеціалізовані завдання в медичній галузі або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і 8 методів відповідної науки та може характеризуватися певною невизначеністю умов; відповідальність за результати своєї діяльності; здійснення контролю інших осіб у визначених ситуаціях.

Загальні компетентності

ЗК 1 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК 2 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК 3 Усвідомлення рівних можливостей та гендерних проблем.

ЗК 4 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 5 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 6 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК 7 Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК 8 Здатність до міжособистісної взаємодії.

Спеціальні компетентності

СК 1 Здатність до застосовування професійних стандартів та нормативно-правових актів у повсякденній медичній практиці.

СК 2 Здатність до вміння задовольняти потреби пацієнта протягом різних періодів життя (включаючи процес умирання), шляхом обстеження, діагностики, планування та виконання медичних втручань, оцінювання результату та корекції індивідуальних планів догляду та супроводу пацієнта.

СК 3 Здатність до самоменеджменту у професійній медичній діяльності.

СК 4 Здатність до співпраці з пацієнтом, його оточенням, з іншими медичними й соціальними працівниками на засадах сімейно-орієнтованого підходу, враховуючи особливості здоров’я чи 9 перенесені хвороби та фізичні, соціальні, культурні, психологічні, духовні чинники і фактори довкілля, здійснювати санітарнопросвітницьку роботу.

СК 5 Здатність до динамічної адаптації та саморегуляції у важких життєвих і професійних ситуаціях з урахуванням механізму управління власними емоційною, мотиваційно-вольовою, когнітивною сферами.

СК 6 Здатність до роботи в мультидисциплінарній команді при здійсненні професійної діяльності, для ефективного надання допомоги пацієнту протягом життя, з урахуванням усіх його проблем зі здоров’ям.

СК 7 Здатність до вміння обирати обґрунтовані рішення в стандартних клінічних ситуаціях, спираючись на здобуті компетентності та нести відповідальність відповідно до законодавства.

СК 8 Здатність до використання інформаційного простору та сучасних цифрових технологій в професійній медичній діяльності.

СК 9 Здатність до використання сукупностей професійних навичок (умінь) при підготовці та проведенні діагностичних досліджень та застосовуванні дезінфікуючих і лікарських засобів у професійній діяльності.

СК 10 Здатність до забезпечення безпеки пацієнта, дотримання принципів інфекційної та особистої безпеки, збереження здоров’я у процесі здійснення догляду, виконання маніпуляцій, процедур, при переміщенні та транспортуванні пацієнта, наданні екстреної медичної допомоги.

СК 11 Здатність до застосування сукупностей втручань та дій для забезпечення пацієнту гідного ставлення, конфіденційності, захисту його прав, фізичних, психологічних та духовних потреб на засадах транскультурального медсестринства, толерантної та неосудної поведінки.

СК 12 Здатність до безперервного професійного розвитку фахівців у сфері охорони здоров’я (освіта впродовж життя).

СК 13 Здатність до використання професійно профільованих знань, умінь та навичок для здійснення санітарно-гігієнічних і лабораторних досліджень, протиепідемічних та дезінфекційних заходів. 10

СК 14 Здатність до дотримання принципів медичної етики та деонтології.

СК 15 Здатність до здійснення профілактичних втручань, спрямованих на зменшення інфекційних захворювань серед дорослого та дитячого населення, зокрема вакцинацію згідно з календарем профілактичних щеплень та екстрену імунопрофілактику, включаючи її популяризацію.


 

Академічні та професійні права випускників

Продовження навчання для здобуття вищої освіти:

початковий рівень (короткий цикл) рівень вищої освіти;

перший (бакалаврський) рівень вищої освіти;

другий (магістерський) рівень вищої освіти (222 Медицина).

Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих та у системі післядипломної освіти.

 

Фахівець освітньо-професійної програми Сестринська справа спроможний виконувати зазначену професійну роботу відповідно до класифікатора професій ДК-003:2010, довідника кваліфікаційних характеристик працівників за такими класифікаційними угрупованнями та професійними назвами робіт, зазначений перелік не є вичерпним:

 

 

  • сестра медична/ брат медичний,
  • сестра медична дитячої поліклініки / брат медичний,
  • сестра медична дитячого стаціонару / брат медичний,
  • сестра медична загальної практики - сімейної медицини / брат медичний,
  • сестра медична з косметичних процедур / брат медичний,
  • сестра медична патронажна (брат медичний патронажний),
  • сестра медична (брат медичний) поліклініки,
  • сестра медична стаціонару / брат медичний,
  • сестра медична-анестезист (брат медичний-анестезист)
  • сестра медична зі стоматології / брат медичний,
  • сестра медична (брат медичний) милосердя,
  • сестра медична (крім спеціалізованих відділень).
  • фельдшер санітарний,
  • фельдшер із санітарної освіти,
  • фельдшер,
  • фельдшер із медицини невідкладних станів.
  • акушерка \ акушер,
  • акушерка жіночої консультації /акушер,
  • акушерка стаціонару / акушер. .

 

Функції фахівця освітньо-професійної програми Сестринська справа

  • Забезпечення сестринського догляду за пацієнтами або керівництво доглядом, а саме:

- догляд за здоровими –  підтримання у здорової людини стану, коли хвороба не може виникнути.
- догляд за хворими – допомога хворій людині, котра намагається жити повноцінним життям, яке приносить задоволення.

  • Навчання пацієнтів та їхніх родичів або інших доглядальників.
  • Виконання обов’язків члена команди, що забезпечує медико-санітарну та медико-соціальну допомогу, зокрема надання первинної та невідкладної медичної допомоги, виконання призначень лікаря, виконання профілактичних та протиепідемічних заходів;
  • Участь у науковій та інноваційній діяльності з метою удосконалення медико-соціальної допомоги пацієнтам.

Сестри медичні/брати медичні призначені для виконання своїх професійних обов’язків у закладах охорони здоров’я усіх рівнів надання лікувально-профілактичної допомоги.


 

Вони займають посади сестер медичних/братів медичних:

  • загальної практики-сімейної медицини центрів та амбулаторій загальної практики-сімейної медицини;
  • педіатричних і терапевтичних дільниць, патронажних сестер медичних поліклінік;
  • пунктів невідкладної медичної допомоги в центрах екстреної медичної допомоги та медицини катастроф;
  • дитячих садків, закладів освіти, інтернатів, дитячих будинків;
  • медичних амбулаторіях;
  • медико-соціальних закладів (будинків дитини, будинків інвалідів, хоспісів, будинків сестринського догляду, реабілітаційних центрів, притулків, медико-соціальної та судово-медичної експертизи тощо);
  • консультативних поліклінік, діагностичних центрів, лікарень, шпиталів, диспансерів, пологових будинків, перинатальних центрів, територіально-медичних об’єднань, клінік, стаціонарів науково-дослідних інститутів та медичних університетів;
  • оздоровчі салони та інші ЗОЗ.


 

Метою діяльності ОПП «Сестринська справа» є: формування гармонійно розвинених компетентних фахівців сестринської справи, здатних до самоосвіти, які критично мислять, здійснюють пошук та опрацювання різноманітної інформації, мають активну громадянську позицію.

Коледж має два навчальні корпуси: лекційний і корпус доклінічної практики, обладнані сучасною навчально-методичною базою. Практичні заняття здобувачів ФПО проходять у спеціально обладнаних кабінетах доклінічної практики та на практичних базах ЗОЗ міста, де оснащено 12 навчальних кімнат.

Освітній процес ОПП «Сестринська справа» здійснюють високоосвічені штатні викладачі, які мають відповідну освіту, звання, стаж роботи в практичній медицині, великий педагогічний досвід. Кожен викладач Коледжу – неординарна особистість і всіх їх об’єднує високе почуття обов’язку і відданість медицині.

Провідними викладачами Коледжу є: Боньковська С.Г., Боженко Т.В., Сергієнко О.О., Мартиненко І.О., Киян В.І., Дугіна Т.П., Жукаускас Т.Л., Коваль О.О., Чеборака О.В., Клименко Т.П., Біляєва Н.В., Бойко О.В., Семенченко В.О., Голованова Т.В., Кубрак М.М., Хвостенко М.М., Машковська І.О., Липова Л.Л., Хоменчук С.Ф., Коваль Г.О. та інші.

Майбутні медики зростають не лише професійно, але й стають високоосвіченими людьми, носіями високої культури.

Здобувачі фахової передвищої освіти беруть активну участь у суспільно-громадському житті Коледжу, у художній самодіяльності, в спортивних змаганнях, у тренінгах, які проводить управління з питань молоді та спорту м. Біла Церква.

У Коледжі для здобувачів ФПО працюють гуртки: «Лелека», «Міфи та реалії з планування сім’ї», «Дитина – майбутнє нації» «Таємниці та катастрофи органів людини», «Happy English», «Милосердя», «Діагност», «Терапія», «Спортивні секції», «Вокальний гурток». Студенти-гуртківці займаються науково-пошуковою роботою, проєктною діяльністю та входять до складу наукового товариства творчої молоді. Результати своєї діяльності демонструють на науково-практичних студентських конференціях.

Для реалізації освітнього процесу функціонують аудиторії (оснащені мультимедійними проекторами), навчальні кімнати, кабінети доклінічної практики, комп’ютерні кабінети.

Випускники освітньо-професійної програми Сестринська справа мають можливість продовжити навчання за освітніми програмами першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 22 Охорона здоров’я.

Робота ОПП «Сестринська справа» спрямована на підготовку сучасного висококваліфікованого фахівця та виховання творчої, креативної молоді, якій жити і творити на благо медичної галузі України.

 

Конкурс фахової майстерності

 

Таланти медсестринського відділення