Акушерська справа

Спеціальність:  223 Медсестринство

Освітньо-професійна программа: Акушерська справа

Освітньо-кваліфікаційний ступінь: Фаховий молодший бакалавр

Освітня кваліфікація: Фаховий молодший бакалавр

Термін навчання: 

  • на основі повної загальної середньої освіти - 2 роки 10 місяців;
  • на основі базової середньої освіти - 3 роки 10 місяців.

Ліцензійний обсяг прийому:  60 осіб  (50 – державна форма навчання, 10 – контрактна форма навчання).

Кваліфікація в дипломі: Освітньо-професійний ступінь – фаховий молодший бакалавр. Спеціальність 223 Медсестринство. Освітньо-професійна програма Акушерська справа

 

У майбутньому професія акушер/акушерка (від фр. accoucheur- «народжувати», «допомагати при пологах») - медичний працівник, який має освіту фахового молодшого бакалавра, до обов’язків якої входять надання медичної допомоги вагітним, породіллям під час пологів та роділлям у післяпологовий період, а також догляд за новонародженими.

Акушер/акушерка – особлива професія. Вона першою приймає у свої руки першого жителя Землі. І від того тепла, яке вона дала йому перші хвилини, багато залежить, бо в руках акушерки два життя. Акушерка повинна займатися своєю справою за покликанням, любити свою професію і любити своїх пацієнтів - жінок і дітей.

 

 

Основною метою професійної діяльності акушер/акушерка є забезпечення безпеки материнства, боротьба з материнською та перинатальною захворюваністю і смертністю. Для цього необхідні хороші знання, професіоналізм і велика відповідальність. При цьому акушерка не повинна забувати про дотримання прав пацієнтки, культуру обслуговування, милосердя.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 1202 від 09.11.2021 «Про затвердження стандарту фахової перед вищої освіти зі спеціальності 223 «Медсестринство» галузі знань 22 «Охорона здоров’я» освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр», майбутній випускник повинен володіти такими компетентностями:

Інтегральна компетентність

Здатність вирішувати типові спеціалізовані завдання в медичній галузі або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і 8 методів відповідної науки та може характеризуватися певною невизначеністю умов; відповідальність за результати своєї діяльності; здійснення контролю інших осіб у визначених ситуаціях.

Загальні компетентності

ЗК 1 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК 2 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК 3 Усвідомлення рівних можливостей та гендерних проблем.

ЗК 4 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 5 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 6 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК 7 Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК 8 Здатність до міжособистісної взаємодії.

Спеціальні компетентності

СК 1 Здатність до застосовування професійних стандартів та нормативно-правових актів у повсякденній медичній практиці.

СК 2 Здатність до вміння задовольняти потреби пацієнта протягом різних періодів життя (включаючи процес умирання), шляхом обстеження, діагностики, планування та виконання медичних втручань, оцінювання результату та корекції індивідуальних планів догляду та супроводу пацієнта.

СК 3 Здатність до самоменеджменту у професійній медичній діяльності.

СК 4 Здатність до співпраці з пацієнтом, його оточенням, з іншими медичними й соціальними працівниками на засадах сімейно-орієнтованого підходу, враховуючи особливості здоров’я чи 9 перенесені хвороби та фізичні, соціальні, культурні, психологічні, духовні чинники і фактори довкілля, здійснювати санітарнопросвітницьку роботу.

СК 5 Здатність до динамічної адаптації та саморегуляції у важких життєвих і професійних ситуаціях з урахуванням механізму управління власними емоційною, мотиваційно-вольовою, когнітивною сферами.

СК 6 Здатність до роботи в мультидисциплінарній команді при здійсненні професійної діяльності, для ефективного надання допомоги пацієнту протягом життя, з урахуванням усіх його проблем зі здоров’ям.

СК 7 Здатність до вміння обирати обґрунтовані рішення в стандартних клінічних ситуаціях, спираючись на здобуті компетентності та нести відповідальність відповідно до законодавства.

СК 8 Здатність до використання інформаційного простору та сучасних цифрових технологій в професійній медичній діяльності.

СК 9 Здатність до використання сукупностей професійних навичок (умінь) при підготовці та проведенні діагностичних досліджень та застосовуванні дезінфікуючих і лікарських засобів у професійній діяльності.

СК 10 Здатність до забезпечення безпеки пацієнта, дотримання принципів інфекційної та особистої безпеки, збереження здоров’я у процесі здійснення догляду, виконання маніпуляцій, процедур, при переміщенні та транспортуванні пацієнта, наданні екстреної медичної допомоги.

СК 11 Здатність до застосування сукупностей втручань та дій для забезпечення пацієнту гідного ставлення, конфіденційності, захисту його прав, фізичних, психологічних та духовних потреб на засадах транскультурального медсестринства, толерантної та неосудної поведінки.

СК 12 Здатність до безперервного професійного розвитку фахівців у сфері охорони здоров’я (освіта впродовж життя).

СК 13 Здатність до використання професійно профільованих знань, умінь та навичок для здійснення санітарно-гігієнічних і лабораторних досліджень, протиепідемічних та дезінфекційних заходів. 10

СК 14 Здатність до дотримання принципів медичної етики та деонтології.

СК 15 Здатність до здійснення профілактичних втручань, спрямованих на зменшення інфекційних захворювань серед дорослого та дитячого населення, зокрема вакцинацію згідно з календарем профілактичних щеплень та екстрену імунопрофілактику, включаючи її популяризацію.

 

Академічні та професійні права випускників

Продовження навчання для здобуття вищої освіти:

початковий рівень (короткий цикл) рівень вищої освіти;

перший (бакалаврський) рівень вищої освіти;

другий (магістерський) рівень вищої освіти (222 Медицина).

Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих та у системі післядипломної освіти.

 

Фахівець освітньо-професійної програми «Акушерська справа» спроможний виконувати зазначену професійну роботу відповідно до класифікатора професій ДК-003:2010, довідника кваліфікаційних характеристик працівників за такими класифікаційними угрупованнями та професійними назвами робіт, зазначений перелік не є вичерпним:

  • акушерка\акушер,
  • акушерка жіночої консультації /акушер,
  • акушерка стаціонару / акушер,
  • сестра медична/ брат медичний,
  • сестра медична дитячої поліклініки / брат медичний,
  • сестра медична дитячого стаціонару / брат медичний,
  • сестра медична загальної практики - сімейної медицини / брат медичний,
  • сестра медична з косметичних процедур / брат медичний,
  • сестра медична патронажна (брат медичний патронажний),
  • сестра медична (брат медичний) поліклініки,
  • сестра медична стаціонару / брат медичний,
  • сестра медична-анестезист (брат медичний-анестезист)
  • сестра медична зі стоматології / брат медичний,
  • сестра медична (брат медичний) милосердя,
  • сестра медична (крім спеціалізованих відділень),
  • фельдшер санітарний,
  • фельдшер із санітарної освіти,
  • фельдшер,
  • фельдшер із медицини невідкладних станів.

Випускники закладу спеціальністі 223 Медсестринство за освітньо-професійною програмою «Акушерська справа» призначаються для роботи:

 

  • у міських пологових будинках;
  • перинатальних центрах;
  • центрах планування сім’ї;
  • жіночих консультаціях;
  • гінекологічних стаціонарах;
  • приймальних відділеннях ЗОЗ;
  • ЗОЗ, оздоровчих салонах та інших ЗОЗ;
  • на станціях швидкої та екстреної допомоги.


 

Освітній процес на спеціальності 223 Медсестринство, ОПП «Акушерська справа» забезпечує висококваліфікований педагогічний колектив. Більшість викладачів є спеціалістами вищої категорії та мають педагогічне звання «старший викладач» та «викладач-методист». Для реалізації навчальної мети у підготовці висококваліфікованих спеціалістів, викладачі застосовують сучасні методи та форми навчання із використанням сучасного матеріально-технічного обладнання. Під час занять здобувачі ФПО мають можливість переглянути навчальні фільми, мультимедійні презентації, відтворити клінічні ситуації тощо.

Коледж має два навчальні корпуси: лекційний і корпус доклінічної практики, обладнані сучасною навчально-методичною базою. Практичні заняття здобувачів ФПО проходять у спеціально обладнаних кабінетах доклінічної практики та на практичних базах ЗОЗ міста, де оснащено 12 навчальних кімнат.

У Коледжі здобувачі ФПО за освітньо-професійною програмою «Акушерська справа» не тільки отримують медичні знання, а й готуються до активної, творчої, професійної та соціальної діяльності, вчаться самостійно здобувати нові знання, контролювати і коригувати зроблене.

Освітній процес ОПП «Акушерська справа» здійснюють високоосвічені штатні викладачі, які мають відповідну освіту, звання, стаж роботи в практичній медицині, великий педагогічний досвід. Кожен викладач Коледжу – неординарна особистість і всіх їх об’єднує високе почуття обов’язку і відданість медицині.

Провідними викладачами Коледжу є: Боньковська С.Г., Боженко Т.В., Сергієнко О.О., Мартиненко І.О., Киян В.І., Дугіна Т.П., Жукаускас Т.Л., Коваль О.О., Чеборака О.В., Клименко Т.П., Біляєва Н.В., Бойко О.В., Семенченко В.О., Голованова Т.В., Кубрак М.М., Хвостенко М.М., Машковська І.О., Липова Л.Л., Хоменчук С.Ф., Коваль Г.О. та інші.

Здобувачі ФПО за освітньо-професійною програмою «Акушерська справа» беруть активну участь у житті Коледжу, творять і проєктують своє успішне майбутнє, виявляють активну громадянську позицію, проявляють творчі таланти, є активними учасниками студентських науково-практичних конференцій, олімпіад, спортивних змагань.

У Коледжі для здобувачів ФПО працюють гуртки: «Лелека», «Міфи та реалії з планування сім’ї», «Дитина – майбутнє нації» «Таємниці та катастрофи органів людини», «Happy English», «Милосердя», «Діагност», «Терапія», «Спортивні секції», «Вокальний гурток». Студенти-гуртківці займаються науково-пошуковою роботою, проектною діяльністю та входять до складу наукового товариства творчої молоді. Результати своєї діяльності демонструють на науково-практичних студентських конференціях.

Щорічно у Коледжі проходить свято з нагоди всесвітнього Дня матері та Дня акушерки, де широко популяризується професія акушера/акушерки.

 

Навчальні будні студентів акушерського відділення

Свято до Дня акушера