Екзамен з біології 2018
Вимоги та критерії оцінювання знань абітурієнтів
при складанні вступного екзамену до Білоцерківського медичного коледжу з біології у 2017 році
Вступний екзамен до КВНЗ КОР «Білоцерківський мед коледж» з предмету біологія проходить у вигляді письмового тестування.
- Для проведення екзамену підготовлені екзаменаційні питання в кількості 60 тестових питань, що складені на основі програм вступних екзаменів з загальноосвітніх предметів, розроблених Міністерством освіти та науки України, що відповідають навчальним програмам загальноосвітніх навчальних закладів України.
Абітурієнти повинні:
- знати особливості будови та процесів життєдіяльності вірусів, прокаріот, грибів, рослин, тварин та людини;
- розуміти основні поняття, закономірності і закони, що стосуються будови, життя і розвитку організмів;
- застосовувати знання під час поясненні біологічних явищ і процесів;
- знати принципи структури та функціонування біологічних систем, їх індивідуальний та історичний розвиток, взаємозв’язок між організмами та середовищем;
- вміти виявляти, порівнювати, аналізувати, систематизувати, узагальнювати і обґрунтовувати причинно-наслідкові зв’язки у біологічних системах;
- характеризувати розвиток еволюційного вчення та основні положення синтетичної теорії еволюції;
- аналізувати і розкривати закономірності живої природи;
- пояснювати загальні властивості живих систем та перспективи розвитку біосфери;
- розуміти єдність органічного світу.
Тест містить 60 завдань, які розподілені за розділами. Орієнтовний розподіл завдань тесту за розділами (у %) наведено у таблиці 1
Таблиця 1
Таблиця 1 Розподіл тестових завдань з біології
Назва теми |
Розподіл завдань у тесті за темами, % |
Вступ. Методи біологічних досліджень |
1 – 2 |
Молекулярний рівень організації життя |
7 – 9 |
Клітинний рівень організації життя |
12 – 15 |
Організмений рівень організації життя |
50 – 55 |
Надорганізмений рівень організації життя |
14 – 17 |
Історичний розвиток органічного світу |
2 – 3 |
На виконання тесту відведено 120 хвилин.
За кожну правильну відповідь на тестове завдання 1 рівня складності абітурієнт одержує 1 бал.
Оцінка знань відбувається за 200 бальною системою, шляхом перевення кількості балів набраних під час виконання тестових завдань
Зразки тестових завдань з біології
- Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Ці завдання складаються із запитання та 4 варіантів відповіді, з яких лише один правильний. За виконання цього завдання абітурієнт отримує 0 або 1 бал. Завдання вважатиметься виконаними правильно, якщо абітурієнт обрав та позначив правильний варіант відповіді у бланку відповідей. За це він отримає 1 бал.
Якщо абітурієнт: А)позначив неправильний варіант відповіді; б) позначив дві або більше відповіді, навіть якщо поміж них є правильний; в) не позначив жодного варіанта відповіді взагалі, завдання вважатиметься виконаним помилково. У такому випадку абітурієнт одержує 0 балів.
За допомогою цієї форми завдань у абітурієнтів перевіряються біологічні знання та вміння їх застосовувати.
Наприклад:
- Визначте клітини, які утворюють антитіла:
А еритроцити;
Б лімфоцити;
В тромбоцити;
Г фагоцити
Правильна відповідь: Б
Зразок позначення відповіді у бланку
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
Х |
|
|
|
ІІ Завдання на встановлення відповідності.
У цих завданнях пропонується співвіднести матеріал двох колонок, позначених цифрами та літерами. За завдання абітурієнт може одержати 0,1,2,3 або 4 бали. Завдання вважається виконаним правильно або виконаним частково, якщо Ви обрали та позначили літеру, що відповідає правильній відповіді ( від А до Д0 у бланку відповідей напроти цифри ( від 1 до 4). За кожну правильну відповідь абітурієнт одержує 1 бал
Наприклад.
- Встановити відповідність між прізвищами вчених та законами або явищами, які вони відкрили.
1. закон гомологічних рядів 2. явище фагоцитозу 3. закон одноманітності гібридів першого покоління 4. явище зчепленого успадкування |
А І.І. Мечников; Б Т.Х. Морган; В І.П.Павлов; Г Г.Й. Мендель Д М.І. Вавилов
|
Правильна відповідь: 1 – Д; 2 – А; 3 – Г; 4 – Б
Зразок позначення відповіді в бланку
5 |
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
Х |
2 |
Х |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
Х |
|
4 |
|
Х |
|
|
|
ІІІ. Завдання на встановлення правильної послідовності
Ці завдання складаються із 4 явищ, процесів, які позначені літерами ( від А до Г). Абітурієнту необхідно явища або процеси розташувати у відповідній логічній послідовності. Відповіді мають бути позначені у бланку відповідей. За дане завдання абітурієнт може одержати 0,1,2 бали.
Наприклад.
- Розташуйте у логічні послідовності процеси, які відбуваються під час подвійного запліднення у покритонасінних рослин.
А злиття одного спермія з яйцеклітиною, іншого - центральною клітиною;
Б формування пилкової трубки та пересування по ній двох сперміїв;
В проникнення сперміів до зародкового мішка;
Г потрапляння пилкового зерна на приймачку маточки.
Правильна відповідь: 1 – Г; 2 – Б; 3 – В; 4 - А
Зразок позначення відповіді в бланку
5 |
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
Х |
2 |
|
Х |
|
|
3 |
|
|
Х |
|
4 |
Х |
|
|
|
Схема
переведення балів, отриманих за виконання тесту з біології
у шкалу 100-200 балів
Тестовий бал |
Шкала 100-200 |
Тестовий бал |
Шкала 100-200 |
Тестовий бал |
Шкала 100-200 |
Тестовий бал |
Шкала 100-200 |
Тестовий бал |
Шкала 100-200 |
0 |
100 |
16 |
130 |
26 |
158 |
36 |
176 |
46 |
189 |
4 |
104 |
17 |
133 |
27 |
160 |
37 |
178 |
47 |
190 |
8 |
106 |
18 |
137 |
28 |
163 |
38 |
179 |
48 |
191 |
9 |
107 |
19 |
140 |
29 |
165 |
39 |
180 |
49 |
192 |
10 |
110 |
20 |
143 |
30 |
166 |
40 |
182 |
50 |
194 |
11 |
113 |
21 |
146 |
31 |
168 |
41 |
183 |
51 |
195 |
12 |
117 |
22 |
148 |
32 |
170 |
42 |
184 |
53 |
197 |
13 |
121 |
23 |
151 |
33 |
172 |
43 |
186 |
58 |
200 |
14 |
124 |
24 |
154 |
34 |
173 |
44 |
187 |
|
|
15 |
127 |
25 |
156 |
35 |
175 |
45 |
188 |
|
|